Badroem

Het wonen blog van Nederland

Belangrijke trends in de social media marketing wereld in 2021.

Coronavirus heeft merken gedwongen om digitale kanalen te gebruiken voor het leveren van producten en diensten en voor marketing. ‘Digitale transformatie’ is sinds maart 2020 een populair modewoord geworden en bedrijven van elke omvang investeren aanzienlijk in de migratie naar social media marketing platforms, waaronder e-commerce, chatbots, e-mail, apps, kunstmatige intelligentie, voorspellende analyses, omnichannelmarketing en augmented en virtuele realiteit. Merken die evoluerende technologieën omarmen om een ​​meer naadloze klantervaring te creëren, zullen na de pandemie een leidende positie innemen.

Een belangrijk element in een succesvolle social media marketing transformatie is de ontwikkeling van omnichannelmarketing in het nieuwe digitale tijdperk, vooral nu het kanaalgebruik en de voorkeuren veranderen.

Merken die zich richten op sociale, ecologische en ethische verantwoordelijkheid zullen floreren

De protesten tegen raciale ongelijkheid in 2020 inspireerden ons om ons eigen gedrag te veranderen en onze klanten te adviseren over content strategie. We voorspellen dat merken aanzienlijke inspanningen zullen leveren om bedrijfspraktijken op te schonen en berichten aan te passen om een ​​beroep te doen op verlichte consumenten die veel geven om het doel en de toewijding van een bedrijf aan sociale en ecologische duurzaamheid.

Onderzoek heeft aangetoond dat ethische bedrijven op de lange termijn succesvoller zullen zijn, dus we verwachten dat veel bedrijven zich in 2021 bij de beweging zullen aansluitenInfluencer marketing zal zijn positie als belangrijk kanaal voor consumentenmerken verstevigen

Consumentenmerken hebben van oudsher social media marketing influencers gebruikt om authentieke, onbevooroordeelde advertenties te presenteren die prospects en klanten aanspreken. De pandemie versterkte de impact die influencers hebben op de aankoop van producten, vanwege een beperkte mogelijkheid om in winkels te winkelen.

Het gebruik van sociale media en de social media marketing is tijdens de pandemie aanzienlijk toegenomen en onderzoeksbureaus denken dat deze trend zal aanhouden. Uit een recente studie bleek dat 40% van de mensen aangaf dat ze een product online hadden gekocht nadat ze het door een influencer op YouTube, Instagram of Twitter hadden zien gebruiken. Als gevolg hiervan is er een kans voor merken om nu meer dan ooit gebruik te maken van social media-influencers. TikTok maakte een explosieve groei door en overtrof Snapchat in gebruik met Generation Z, en merken hebben dit opgemerkt. De tijdige en opportunistische omarming van influencers door Ocean Spray en Florida Paint is slechts het topje van de ijsberg voor merken die 2021 ingaan. Influencers kunnen op een persoonlijker niveau spreken en hun eerlijke mening geven die meer aanslaat bij hun volgers in vergelijking met normale merkreclame. We verwachten dat influencers nog meer aan populariteit winnen en dat volgers en bedrijven meer dan ooit tevoren influencers gaan gebruiken.